עיצוב לוגו מנצח – איך מתחילים?

לוגו הוא כרטיס הביקור של העסק. הלקוחות אמורים לזהות את הלוגו בקלות ובמהירות, לשייך אותו אל סט ערכים מסוים ולהרגיש תחושת לויאליות ומסירות. מבחינת העסק, לוגו הוא אלמנט גרפי המשויך באופן ישיר למטרות ולצרכים המוגדרים מראש. אז איך יוצרים לוגו מדויק ומנצח?

שלב א' – איפיון החברה וקהל היעד

השלב הראשון בתהליך עיצוב לוגו דורש אפיון של החברה. יש להביא בחשבון את הסביבה בה מתנהל העסק, את הדימוי המזוהה עם המוצר או השירות וגם את הלוגואים המשמשים את המתחרים. השאיפה היא לעצב לוגו ייחודי ובולט, אך עדיין לשמור על אוריינטציה מוכרת עבור הלקוחות. הגרפיקה, הצבעים והסגנון חייבים לעלות בקנה אחד עם התחום בו העסק פועל. עסק המתמחה במוצרי ספורט לדוגמא צריך להשתמש באלמנטים אחרים מתחום התעשייה הכבדה, בייצור או בהשכרת רכבים.

שלב ב' – הכרת הלקוח וקהל היעד

שלב החשיבה השני של תהליך עיצוב הלוגו מתמקד בלקוח ובקהל היעד. בשלב הזה יש להבחין בין לוגו המיועד עבור לקוחות קיימים בלבד, לבין כזה שתפקידו לעזור לעסק לגייס לקוחות חדשים. המטרה היא כמובן לשלב בין שני הצרכים הללו באופן אלגנטי ויעיל. הלוגו חייב לשדר מסר חיובי ולהעניק ללקוחות תחושה של תשומת לב. הוא אמור לייצר בולטות גם בסביבה דינאמית, תחרותית ועמוסה במסרים שיווקיים. אנשי מקצוע העוסקים בתחום של עיצוב לוגואים טוענים כי השלב של התמקדות בלקוחות ובקהל היעד הוא החשוב ביותר. בסופו של דבר, הלוגו לא אמור רק לענות על הצרכים של בעלי העסק או לתרום לשיפור תחושת הביטחון של העובדים. הוא אמצעי שיווק ומיתוג ולכן יש לו משמעות גדולה בטווח הקצר והארוך. שלב החשיבה בו מתמקדים בלקוחות ובקהל היעד קובע את האופי שלו ובמידה רבה גם את ההצלחה של העסק.

שלב ג' – שיקולים טכניים וכלכליים

שלבי החשיבה הראשוניים עוזרים לעצב את הלוגו ברמה העקרונית. על מנת לתרגם את הרעיונות למעשים יש צורך בהקצאה של משאבים כלכליים לא מבוטלים. השלב השלישי והאחרון של העיצוב כולל התייחסות אל השיקולים הטכניים. יש לערוך רשימה מסודרת של יתרונות וחסרונות עבור כל לוגו, להבין מה העלות הצפויה של הפקתו ולאסוף הצעות מחיר מקיפות. הצעות אלו מגלמות את שעות העבודה וגם את העלות של שילובו על פני מסמכים רשמיים, מעטפות, שלטים, פרסומות וכן הלאה. השיקולים הטכניים והכלכליים הם אלו שמפרידים בין שלבי החשיבה הראשוניים של, לבין הפיכת החלום למציאות.

במידה ואתם מעוניינים להתחיל לעצב לוגו בעצמכם, קורס אילוסטרייטור יסייע לכם בהכרת התכנה הפופולארית ביותר בעזרתה ניתן לעצב לוגו.

לסיכום, עיצוב לוגו הוא תהליך מאתגר ומרתק הטומן בחובו שורה ארוכה של אתגרים. רצוי להתכונן אל האתגרים הללו בעזרת אימוץ שלבי חשיבה ראשוניים. בנוסף, מומלץ לזכור את מגבלות התקציב ולקחת בחשבון גם את השיקולים הטכניים.





מעצבים עולם חדש

סניף חולוןסניף ראשון

מעצבים עולם חדש

סניף חולוןסניף ראשון